NET TÜRK TV

Kalamış Yat Limanı… İstanbul'un sadece lüks tekneleri değil, paranın ve gücün buluşma noktası. Yıllardır bu limanın hâkimi Koç Holding'ti. Türkiye'nin en köklü ailelerinden biri olan Koç Ailesi, sadece sanayi ve ticarette değil, denizde de büyük bir güçtü. Ama her krallığın bir sonu olduğu gibi, Koç Holding'in de Kalamış'taki saltanatı sona erdi. üstelik bu, öyle sıradan bir olay değil, Ankara'dan gelen bir karar, büyük bir değişim başlattı.

Her şey 2021 yılında olmuştu. Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın 40 yıllık işletme hakkı için yapılan ihaleler, en yüksek teklifi veren Koç Holding kazanmıştı. İş çevrelerinde “Bu iş bitti” denilirken, beklenmeyen bir hamle geldi: Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın imzasıyla ihale iptal edildi. Gözler, yat limanını başarıyla işleten Koç Holding'e çevrildi. Ne yapacaklardı? Şaşkınlık büyüktü, çünkü Koç'lar gibi bir dev, her zaman galip gelmeye alışmıştı. Ama bu kez durum farklıydı. Siyasi rüzgarlar Koç'un aleyhine esiyordu.

BİR YILAN HİKAYESİ: İHALELER VE İPTALLER

Kalamış Yat Limanı ihaleleri adeta bir yılın hikayesine döndü.  Yeni bir ihale yapılmayacağı merak ediliyordu. Sonunda sessiz sedasız yeni bir ihale düzenlendi ve kazanan isim Vahit Karaarslan oldu. Karaarslan, çoğu insan için pek bilinen bir isim değildi. Ancak 505 milyonluk devasa bir bedel ödeyerek, İstanbul'un en prestijli limanlarından birinin yeni sahibi olmuştu.

KOÇ HOLDİNG VE İKİNCİ BÜYÜK HÜSRAN

Koç Holding yıllardır Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nı işleterek büyük bir gelir kaynağı elde ediyordu. Aynı zamanda bu liman, prestijli ve sembol bir işletme haline gelmişti.  Ama her güzel şeyin bir sonu vardır derler ya, Koç Ailesi de bu gerçekle yüzleşmek zorunda kaldı. İhale iptali ile büyük bir şok yaşayan Koç Holding, yeni ihaleye de güçlü bir şekilde katılmasına rağmen bir kez daha kaybetti. Ancak holdingin sadece mali açıdan değil, prestij açısından da büyük bir darbe almasına neden oldu.

İstanbul'un en gözde yat limanlarından birinin kontrolünü eline almak kolay bir iş değil. Karaarslan'ın bu dev projeyi nasıl yönetileceği bilinmiyor, bu zamanla ortaya çıkacak elbette ama piyasada, Vahit Karaarslan'ın adının artık iş dünyasında çok daha fazla duyulacağı konuşuluyor.

İŞİN SİYASİ BOYUTU

Koç Holding, Türkiye'nin en köklü ve güçlü gruplarından biri. Ancak son dönemde Ankara ile ilgili çeşitli gerilimler yaşanıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Koç Holding'in kazandığı ihaleyi iptal etmesi, birçok çevrede bir "gözdağı" olarak yorumlandı. Bu iptalin ardından yeni ihalelerde de Koç Holding'in devre dışı kalması, siyasi kulislerde uzun süre konuşulacak gibi duruyor. 

Lonely Planet seçti: Ordu ve Giresun'a gidilmeli! Lonely Planet seçti: Ordu ve Giresun'a gidilmeli!

Kimilerine göre, bu olay Türkiye'de iş dünyası ile siyaset arasındaki güç dengelerini gözler önüne serdi. Bugün bir ihale kazanırsınız, yarın iptal edilebilir.Kazanılan bir ihale, elinizden alınıp istenilen başka birine verilebilir. İş dünyasında ayakta kalmak, sadece para ile değil, siyasi dengeleri de iyi okumakla mümkün. Koç Holding'in Kalamış'ı kaybetmesi, bunun için en net örneklerden biri olarak kayıtlara geçti.

KALAMIŞ'IN GELECEĞİ

Şimdi herkesin aklındaki soru şu: Kalamış Yat Limanı'nın geleceği ne olacak? Yeni sahibi Vahit Karaarslan burayı nasıl işletecek? İstanbul'un gözbebeği Kalamış Limanı, Koçlar'ın elinde uzun süre yüksek standartlarda hizmet verdi. Aynı kalite devam edecek mi, yoksa Karaarslan ile yeni farklı bir dönem mi başlayacak?

Bu soruların cevabı henüz net değil. Ancak net olan bir şey var ki, Koç Holding'in Kalamış'taki saltanatı sona erdi ve yeni bir dönem başladı. Bu yeni dönemin mimarı Vahit Karaarslan'ın, limanın işletmesi konusunda nasıl bir yol izleyeceği merakla bekleniyor. İstanbul Boğazı'nda, deniz kenarında, milyarlarca teknelerle dolu bu prestijli limanın artık yeni bir sahibi var.

OYUN BİTMEZ, OYUNCULAR DEĞİŞİR

Kalamış Yat Limanı ihalesi, iş dünyasının bir devrinin devamı ve yeni bir dönemin başlangıcı olarak tarihe geçti. Koç Holding gibi devler bazen tökezler, yeni oyuncular sahneye çıkar. Ama bu, sadece bir kazanan ya da kaybedilen dava değil. Bu ihaleler, iş dünyasındaki siyasi ve ekonomik dengelerin nasıl hızla değişebileceğinin bir örneğidir. 

www.netturk.com.tr

Editör: Haber Merkezi