NET TÜRK TV

MEDYA'ZADE - Ekim ayında YouTube’da gazetecilik nasıl yapılırmış, kimler tahtı elinde tutarmış, belli oldu. Marketing Türkiye ve Medya Takip Merkezi’nin hazırladığı “YouTube Rating Report” açıklandı! Dijital dünyada en çok izlenen gazeteciler, abone yarışları, gündemi sallayan içerikler, hepsi burada. Gazetecilik yeni bir dönemin eşiğinde. Gazete sütunlarını unutun, burada YouTube var.

İLK BEŞİN ASLARI:

YouTube’da gazetecilik dersi verenler kimler? Zirvede, tanıdık isimler var: Fatih Altaylı, Yılmaz Özdil, Nevşin Mengü, Özlem Gürses ve Cüneyt Özdemir. Düşünün, geleneksel gazeteciliğin en sivri isimleri YouTube’a çıkıyor, gündemi kendi dilinde, kendince yorumluyor. Gazete manşetlerini kenara bıraktık, dijitalin etkili ve etkili isimleri, izleyicileri her hafta ekran başına kilitliyor. YouTube’da gazetecilik dersine hoş geldiniz!

BİR NUMARA ŞULE AYDIN:

Ve işte, YouTube’un mizah kraliçesi: Şule Aydın! “Tımarhanede bu hafta” serisiyle Türkiye’nin gündemini eğlenceli bir bakış açısıyla yorumlayıp izleyicilere sunan Aydın, Ekim ayında da en çok izlenen gazeteci koltuğunu kaptırmamış. Mizahi üslubu, ironi yüklü diliyle her hafta izleyiciyi güldürüyor, düşündürüyor. Ne geleneksel medyanın kalıpları var onda, ne de ciddi duruş kaygısı; mizah var, özgünlük var. Zirvede kalmayı bu doğal yaklaşımıyla başarıyor. YouTube’da gazetecilik böylesine samimi, böylesine özgün yapılınca, en çok izlenen olmanın sırrı da çözülüyor!

ABONE REKABETİ: ÖZDİL VE ALTAYLI:

Abone sayısı deyip geçmeyin. Yılmaz Özdil ve Fatih Altaylı arasında kıran kırana bir abone yarışı var. Ekim ayında Özdil, 45 bin yeni abone kazanmış, Altaylı ise 40 binle onu takipte. Dijitalin dünyasında rakamlar önemli; kitleyi genişletmek, sadık bir izleyici kitlesi oluşturmak her gazetecinin hayali. İkisi de kendilerine has tarzlarıyla izleyiciyi çekiyor, yorumluyor, anlatıyor. Bu ikilinin rekabeti dijital gazeteciliğin yükselen değerini gösteriyor. Bu yarış nerede biter, izleyenlerin kararına bağlı!

EN ÇOK ETKİLEŞİMDE YILMAZ ÖZDİL:

İş sadece izlenme değil, mesele etkileşim. Yılmaz Özdil, izleyicisiyle kurduğu bağ sayesinde Ekim ayının tartışmasız starı. Videolarına gelen beğeniler 1 milyon barajını aşmış, yorumlarda da yine zirvede. Özdil’in başarısının sırrı? Samimiyeti, cesareti ve gündemi kendi mizahi diliyle ele alması. Geleneksel medyada alıştığımız o resmi dil yok, izleyiciyi küçümseyen tavır yok; sadece halkın dili var. İzleyici YouTube’da kendini bulmak istiyor, samimi, dobra ve esprili bir anlatı istiyor. Yılmaz Özdil, bu dili yakaladığı için rakip tanımıyor.

YouTube’da gazetecilik sahnesinde bu isimler yükseliyor. Geleneksel medyanın eski ritüelleri artık tarihe karışıyor; gazeteciler, halkla dijital platformlarda buluşuyor, yeni medya burada şekilleniyor. Kim bilir, bu listeye yeni kimler katılacak, zirvede kim kalacak? Takipteyiz!

www.netturk.com.tr

,

Basının duayeni artık yok! Basının duayeni artık yok!

Editör: Haber Merkezi