NET TÜRK TV

Türkiye’nin yerli ve milli gururu TOGG, yola çıkarken büyük umutlarla, halkın kucaklayacağı bir teknoloji harikası olarak tanıtıldı. Fakat işler her zaman tanıtımlarda gösterildiği gibi gitmiyor. Kahramanmaraş CHP Milletvekili Ali Öztunç, TOGG’daki şarj ve yazılım sorunlarıyla ilgili Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’a sunduğu soru önergesiyle bu durumun peşine düştü.

Sıkıntı büyük, sorular daha büyük. TOGG sahipleri, arabalarındaki yazılım ve donanım sorunlarıyla adeta baş başa kalmış durumda. Yüz tanıma sistemi mi dediniz? Çalışmıyor. Ekran mı kapanıyor? Sürpriz! Şarj mı kopuyor? Tabi, şarj bile TOGG’a dayanamayacak hale geldi. Kullanıcıların şikayetleri göğe yükselirken, milletin gözdesi olan TOGG'un, artık bakana kadar gitmiş bir sorunu var.

MİLLETVEKİLİ ALİ ÖZTUNÇ'UN SORU ÖNERGESİ 

⦁ Yazılım sorunları: TOGG kullanıcılarının yaşadığı yazılımsal sorunlar (yüz tanıma, mobil veri sorunları, ekran kapanması, şarj kopmaları vb.) hakkında bakanlık ve TOGG yönetimi ne gibi önlemler aldı? Bu sorunların çözülmesi için somut adımlar atıldı mı?

⦁ Üretim süreci: TOGG araçlarının üretiminde kalite kontrol ve dayanıklılık testleri yapıldı mı? Bu testlerin sonuçları ne oldu?

⦁ Pazar sorunları: TOGG'un iç piyasada karşılaştığı pazar sorunlarına yönelik ne gibi tedbirler alındı? İptal edilen siparişler var mı? Stokta bekleyen araç sayısı nedir? Yıllık üretim miktarı, kar-zarar durumu ve pazar payı nedir? İhracat rakamları ne durumda?

⦁ Kamu kullanımı: TOGG araçlarının kamu kurumlarında ve makam aracı olarak kullanımı konusunda bir çalışma yapıldı mı? Neden devlet büyükleri TOGG'u makam aracı olarak tercih etmiyor? Şu ana kadar kaç kamu kurumu TOGG aldı?

⦁ İhracat hedefleri: 2024 yılında Almanya’ya yapılması planlanan ihracat ile ilgili ne gibi gelişmeler var? TOGG’un uluslararası rekabette karşılaşabileceği zorluklar nelerdir ve bu zorluklara karşı nasıl stratejiler geliştiriliyor?

⦁ Servis ve müşteri hizmetleri: TOGG servislerinde yaşanan yoğunluk ve müşteri hizmetlerinde karşılaşılan sorunlarla ilgili bakanlık bir inceleme yaptı mı? Bu sorunların çözümüne yönelik atılan adımlar nelerdir?

⦁ Ortaklık arayışları: TOGG'un ortaklık arayışında olduğuna dair iddialar doğru mu? Bu iddialar doğruysa, hangi firmalarla görüşmeler yapıldı ve ortaklık arayışının nedenleri nelerdir?

YÜZ TANIYOR AMA YÜZ GÜLDÜRMÜYOR!

Yüz tanıma sistemi, ilk başlarda 'Teknoloji harikası' diye lanse edildi. Gerçekten de harika, ama kullanıcılar için değil! Ekran kapanıyor, mobil veri kopuyor, araba şarj olmuyor. Hayaller Paris, gerçekler TOGG servisi... Peki, sorunların çözümü ne olacak? Bakanlık ve TOGG yönetimi ne yapıyor? Sorular ortada ama cevaplar yok. Öztunç da aynı soruları yöneltiyor: “Bu sorunlar ne zaman çözülecek, çözülür mü?”

ÜRETİMDE KALİTE KONTROL MÜ? O DA NE?

Öztunç’un sorularından biri de TOGG’un üretim süreçlerindeki kalite kontrol ve dayanıklılık testleri. Sanki bu araçlar birer prototipmiş gibi, kullanıcılar test pilotu rolünü üstlenmiş durumda. Peki bu testler yapılmadı mı? Ya da yapıldıysa neden bu kadar sorun var? Tabi, TOGG’un iç piyasada da pazar sorunları var. İptal edilen siparişler, alınmayan talepler... Herkesin kafasında aynı soru: “Bu iş nereye gidiyor?”

MİLLİ GURUR!

Türkiye’nin ilk yerli ve milli otomobil markası TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu), 2018 yılında kuruldu ve Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde devrim yaratma amacıyla geliştirildi. Elektrikli araç teknolojisine odaklanan TOGG, hem Türkiye’de hem de uluslararası pazarda rekabet edebilir bir marka olmayı hedefliyor.

TOGG’un ilk modeli, SUV segmentinde elektrikli bir araç olarak piyasaya sürüldü. Özellikle çevreci teknolojiye vurgu yapan TOGG, sıfır emisyon hedefiyle çevre dostu bir ulaşım aracı olarak tanıtıldı. Şirket, araçlarında kullanılan akıllı sürüş sistemleri, ileri güvenlik özellikleri ve yazılım tabanlı çözümler ile kullanıcı deneyimini zenginleştirmeyi amaçlıyor.

Ancak, TOGG'un sadece bir otomobil değil, bir mobilite ekosistemi olduğu vurgulanıyor. Şirket, elektrikli şarj altyapısından dijital hizmetlere kadar geniş bir yelpazede hizmet sunarak, mobiliteyi dijitalleştiren bir dönüşüm projesi olarak konumlanıyor.

İhracat hedefiyle yola çıkan TOGG, 2024 yılı itibarıyla Avrupa pazarına girmeyi planlıyor. İlk hedeflerinden biri Almanya. Fakat bu hedefler, yaşanan bazı teknik sorunlar ve rekabet koşulları nedeniyle zorlu bir sürecin habercisi olabilir.

TOGG, aynı zamanda Türkiye’nin sanayi ve teknoloji hamlesinin bir sembolü olarak görülüyor. Ancak markanın geleceği, kullanıcı geri bildirimleri, üretim kalitesi ve uluslararası arenadaki rekabet gücüne bağlı olarak şekillenecek.

PAZAR PAYI VE HAYALİ İHRACAT

Öztunç, TOGG’un iç piyasadaki pazar payı ve ihracat hedeflerine de dikkat çekiyor. TOGG’un Almanya’ya ihracat yapması planlanıyor. Avrupa yollarında TOGG görür müyüz? Belli değil. Pazar payı hayal, iptaller gerçek. 2024'te Almanya’ya ihracat yapılması düşünülüyor, ama TOGG bu sorunlarla nasıl başa çıkacak? İhracat mı önce gelir, yazılım güncellemeleri mi?

DEVLET BÜYÜKLERİ TOGG’U NEDEN KULLANMIYOR?

En can alıcı sorulardan biri: Neden devlet büyükleri TOGG’u makam aracı olarak tercih etmiyor? Demek ki sadece halk TOGG’un eksiklikleriyle boğuşsun! Devlet büyükleri daha temkinli davranıyor gibi. Peki hangi kamu kurumları TOGG kullanıyor? Kaç adet araç teslim edilmiş? Öztunç bu soruları da gündeme getirmiş.

KABUS GİBİ

Türk Escobar Ürfi Çetinkaya'nın sonu! Türk Escobar Ürfi Çetinkaya'nın sonu!

TOGG, yerli otomobil gururu olarak piyasaya sürülse de, kullanıcılar arasında çeşitli teknik sorunlar ve donanım eksiklikleri şikayet konusu olmuş durumda. Özellikle araçların yazılım problemleri, yüz tanıma sistemi arızaları, mobil veri bağlantısı kesintileri ve şarj sürelerindeki uzun gecikmeler gibi sorunlar sıkça dile getiriliyor.

Kullanıcılar, TOGG’un beklenen teknolojik avantajları tam anlamıyla sunamadığını belirtirken, servis hizmetlerinin yetersizliği ve müşteri hizmetlerindeki uzun bekleme süreleri de öne çıkan eleştiriler arasında. TOGG sahipleri, araçlarının kalite kontrol sürecinin eksik olduğunu düşünüyor ve araçların güvenilirlik konusunda daha fazla testten geçirilmesi gerektiğini savunuyor.

Ayrıca, şarj istasyonlarındaki altyapı eksiklikleri ve şarj maliyetlerinin yüksekliği de kullanıcıları zor durumda bırakıyor. Rakip elektrikli araç markalarıyla karşılaştırıldığında, TOGG’un rekabet avantajı sağlamada geri planda kaldığı yönündeki eleştiriler de artıyor.

TOGG yönetimi, bu şikayetlere çözüm getirmek için adımlar atıldığını belirtse de, kullanıcıların beklentilerinin karşılanıp karşılanmayacağı merakla bekleniyor.

BEKLEYİN, HEM DE ÇOK BEKLEYİN!

TOGG’un bir diğer problemi servis ve müşteri hizmetleri. Kullanıcılar saatlerce, günlerce çözüm bekliyor, ama servislerdeki yoğunluk, TOGG’un başını döndürecek seviyede. Bakanlık bu konuyla ilgili ne yapıyor? Araştırmalar, incelemeler... Şimdilik çözüm yok, ama beklemeye devam. Yani, TOGG’da sadece şarj değil, kullanıcılar da kopuyor.

TOGG ORTAKLIK PEŞİNDE Mİ?

Bir diğer iddia da TOGG’un ortaklık arayışında olduğu yönünde. TOGG yönetimi, başka firmalarla görüşüyor mu? Eğer görüşüyorsa, neden? Sorunlar o kadar büyük ki, bu iş tek başına çözülemez mi? Ali Öztunç, işte tüm bu soruların yanıtını arıyor.

TOGG için umutlar hala büyük. Ama sorunlar çözülmezse, bu hayal yerli ve milli bir kâbusa dönüşebilir. O yüzden, bakanlıktan gelecek cevaplar sadece TOGG’un geleceğini değil, Türkiye’nin teknoloji vizyonunu da belirleyecek.

 www.netturk.com.tr

Editör: Haber Merkezi